METODE
Mystery shopping
Mystery shopping je istraživačka metoda koja se koristi za evaluaciju različitih aspekata poslovanja. Ova metoda služi za merenje kvaliteta usluge ili usklađenosti ponašanja zaposlenih sa smernicama propisanim od strane kompanija u kojima rade. Tajanstveni kupac predstavlja običnog kupca i preduzima istu vrstu aktivnosti kao i svaki prosečan korisnik u istim okolnostima. Njegova je procena zasnovana na specifičnim unapred definisanim kriterijumima koje kompanija pokušava da meri. Procena može uključivati veštine korisničkih usluga, veštine prodaje, koliko dobro zaposleni usvajaju specifična ponašanja i mnogo više. Tajnom kupvinom takođe se mogu ispitati tehnički aspekti poslovanja kao što su čistoća, održavanje itd.
Nakon obavljene posete objektu, tajanstveni kupac, dokumentuje svoje iskustvo kupovine koje se u narednom koraku analizira. Analiza različitih aspekata tajne kupovine doprineće identifikaciji oblasti poslovanja koje se trebaju poboljšati.

