Bilo da testirate novi proizvod ili unapređujete već postojeći, mišljenje krajnjeg korisnika je na prvom mestu. Nepristrasni i pouzdani podaci koji dolaze direktno od kupca pomoći će da vaš proizvod ima optimalni sklop osobina koje potrošač želi da kupi.
Koje karakteristike proizvoda utiču na kupovinu? Koje funkcije treba dodati proizvodu da bi bio poželjniji za kupovinu? Koji tržišni segment je zainetresovan za određeni proizvod? Da li je cena proizvoda adekvatna? Da li će promena ambalaže uticati na povećanje prodaje? Koju kombinaciju karakteristika i svojstava treba da ima proizvod da bi bio primamljiv kupcima? Koje karakteristike proizvoda staviti u prvi plan?
Conjoint analiza je najsavremeniji način merenja važnosti različitih aspekata proizvoda. Ova analiza je prvi izbor kada je u pitanju optimizacija dizajna i funkcija koju proizvod treba da ima. Daje nam do znanja koji je to idealni sklop karakteristika koji čini da proizvod bude primamljiv kupcima. Da li će potrošači preferirati visoki kvalitet ili nisku cenu, estetiku proizvoda ili funkcionalnost možemo saznati koristeći ovu naprednu analizu.
Kako funkcioniše?
Način merenja je objektivan jer ispitanik nije u potpunosti svestan šta se meri. Proizvodi i usluge razvrstavaju se u različite atribute. Conjoint analiza ima za cilj da svakom od atributa utvrdi vrednost koju ima u donošenju odluke o kupovini. U obzir se mogu uzeti karakteristike proizvoda i usluga, cena, izgled… Ispitanicima se nudi nekoliko rešenja, a zatim na osnovu njihovog odgovora statističkom metodom utvrđujemo koje je rešenje najbolje.
Koji su efekti?
Optimalni dizajn proizvoda, idealni sklop karakteristika i funkcija koji pomažu donosiocima poslovnih odluka da razviju nove proizvode i poboljšaju postojeće. Krajnji cilj: povećana prodaja.